Το νερό αποτελεί ζωτικό συστατικό του ανθρώπινου σώματος και αυτό το καθιστά απαραίτητο για την σωστή λειτουργία του οργανισμού μας. Αποτελεί βασικό στοιχείο της διατροφής μας για την επιβίωσή μας όπως και το οξυγόνο.

Αυτό συμβαίνει λόγω των υψηλών ποσοστών νερού που περιέχουν το μεγαλύτερο τμήμα των κυττάρων του ανθρώπινου σώματος. Το νερό εκτός των άλλων, συμμετέχει καθοριστικά στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, έτσι ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν και τα επίπεδα δραστηριότητας που καταβάλει ο κάθε άνθρωπος οι απαιτήσεις σε κατανάλωση νερού και υγρών πρέπει να προσαρμόζεται αντιστοίχως.


Καλοκαίρι και κατανάλωση υγρών 


Το καλοκαίρι, όσο η θερμοκρασία ανεβαίνει τόσο αυξάνεται και η επιθυμία για κατανάλωση υγρών, νερού, δροσιστικών ροφημάτων, χυμών ή αναψυκτικών. Η μειωμένη πρόσληψη υγρών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, συνοδεύεται από συμπτώματα ήπιας αφυδάτωσης, δίψας, πονοκεφάλου, αδυναμίας και πολλών άλλων. Το θέμα είναι ότι κάποια από τα προαναφερθέντα υγρά δεν σε ξεδιψούν στην πραγματικότητα και καλό είναι να αποφεύγονται. Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να επιλέξουμε ώστε να ξεδιψάσουμε σωστά και παράλληλα υγιεινά.
Τα ανθρακούχα και οι συσκευασμένοι χυμοί αποδεδειγμένα, δεν μπορούν αντικαταστήσουν το νερό. Το νερό μας ξεδιψάει γρήγορα και υγιεινά, αφού δεν περιέχει σάκχαρα και άλλα συστατικά που επιβαρύνουν τον οργανισμό με επιπλέον θερμίδες. Το νερό απορροφάται άμεσα από τον ανθρώπινο οργανισμό κάτι που δεν ισχύει για τους χυμούς και τα ανθρακούχα αναψυκτικά.
Η ποσότητα τόσο του νερού όσο και άλλων ροφημάτων, όπως, γάλα, τσάι, καφές και αναψυκτικά, που θεωρείται επαρκής για το καλοκαίρι, με τις υψηλές θερμοκρασίες και τους καύσωνες ανέρχεται στο 70- 80% ημερήσιας κατανάλωσης υγρών. Το υπόλοιπο 20-30% του προσλαμβανόμενου νερού θα πρέπει να καλύπτεται από τρόφιμα πλούσια σε υγρασία όπως φρούτα και λαχανικά.


Τι να προτιμήσουμε για να ξεδιψάσουμε και να ενυδατωθούμε σωστά το καλοκαίρι;


Δεν θα μπορούσε να είναι άλλο στη κορυφή της λίστας μας από το Νερό, η πιο σωστή, εύκολη και οικονομική επιλογή για το σώμα μας, που πρέπει να αγαπάμε και να προσέχουμε. Μας ξεδιψάει ενώ παράλληλα ενυδατώνει σωστά τον οργανισμό μας χωρίς να μας φορτώνει με περιττές θερμίδες. Τουλάχιστον 9-10 ποτήρια ημερησίως.
Δεύτεροι στην κατάταξη της λίστας μας έρχονται οι Φυσικοί χυμοί. Είναι πλούσιοι σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Αποτελούν ιδανική λύση όταν χρειάζεστε ένα δροσιστικό και θρεπτικό σνακ. Ένας δυνατός συνδυασμός για τον οργανισμό, είναι ένας φρέσκος χυμός φρούτων με πορτοκάλι, μήλο, καρότο και ακτινίδιο, που μας εξασφαλίζει σημαντική ποσότητα βιταμίνης C, που προστατεύει και τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, βιταμίνης Α και αρκετών μετάλλων, όπως κάλιο, φώσφορο και άλλα σε μικρότερη ποσότητα. Είναι σημαντικό να αποφεύγετε την κατανάλωση συσκευασμένων χυμών καθώς χάνουν κατά πολύ από όλα τα θρεπτικά του φυσικού φρεσκοστυμμένου χυμού.
Δεν θα έλειπαν από τη λίστα μας φυσικά ο αγαπημένος μας καφές και το ευεργετικό τσάι. Είναι και τα δύο ελεύθερα θερμίδων εφόσον δεν προσθέσουμε ζάχαρη, γάλα ή κρέμα. Έχουν αντιοξειδωτικές ουσίες, ενώ ιδιαίτερα για το τσάι πολλές μελέτες υποστηρίζουν τις ευεργετικές δράσεις του στην υγεία. Το γεγονός όμως ότι και τα δύο αυτά ροφήματα περιέχουν καφεΐνη αφενός θέτει ένα ανώτατο όριο στην κατανάλωσή τους και αφετέρου δεν τα καθιστά ιδανική λύση ενυδάτωσης, λόγω της διουρητικής τους δράσης. Αναφορικά με το τσάι, προτιμήστε το πράσινο τσάι, το οποίο δρα κατά του καρκίνου, βοηθά στην απώλεια βάρους, τονώνει το ανοσοποιητικό, καταπραΰνει το στρες, συμβάλλει στην προστασία του δέρματος από τον ήλιο.
Θα πρέπει να εντάξουμε στη λίστα μας το αλκοόλ, καθώς μια κρύα μπίρα το καλοκαίρι αποτελεί αγαπημένη συνήθεια για πολλούς, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των διακοπών. Τόσο η μπίρα, όμως, όσο και οποιοδήποτε άλλο αλκοολούχο ποτό χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, γιατί όσο εμείς νιώθουμε ότι μας ξεδιψάει τόσο αυτό μας αφυδατώνει. Για να αποφύγουμε λοιπόν την αφυδάτωση μπορούμε να τα συνοδεύουμε πάντα πίνοντας νερό. Το ιδανικό βέβαια θα ήταν να αποφεύγεται η κατανάλωση αλκοόλ κατά την έκθεσή μας στον ήλιο, για παράδειγμα όσο είμαστε στη παραλία, αλλά επειδή αυτό είναι αδύνατο για πολλούς τουλάχιστον καταναλώστε αρκετό νερό μαζί με το αλκοόλ σας.
Στο τέλος της λίστα μας βρίσκονται οι συσκευασμένοι χυμοί, τα αναψυκτικά, οι γρανίτες και άλλα ροφήματα που περιέχουν ζάχαρη. Συνήθως τέτοιου είδους ροφήματα, λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας σε ζάχαρη, περιέχουν και αρκετές θερμίδες, ενώ για τον ίδιο λόγο δεν θα καταφέρουν να μας ξεδιψάσουν. Άρα καλό θα ήταν όσο μπορείτε να τα αποφεύγετε ή αν όχι τουλάχιστον να τα περιορίσετε από τη καθημερινότητά σας.


Εναλλακτικές επιλογές κατανάλωσης υγρών


Βάση λοιπόν της παραπάνω λίστας μπορούμε να ενυδατώσουμε και να ξεδιψάσουμε τον οργανισμό μας σωστά και υγιεινά, χωρίς να χάσουμε καθόλου από δροσιά και απόλαυση, που τα έχουμε τόσο ανάγκη τους καλοκαιρινούς μήνες. Οι επιλογές είναι πολλές και ποικίλες.
Ετοιμάζουμε μια μεγάλη ποσότητα από το αγαπημένο μας τσάι, και το φυλάμε σε μια κανάτα στο ψυγείο. 
Φτιάχνουμε δροσιστικά smoothies μόνοι μας, με φρούτα, γάλα και πάγο.
Μια εναλλακτική λύση για τη κατανάλωση νερού είναι η προσθήκη μυρωδικών. Μπορούμε να βάλουμε στο νερό μας φύλλα βασιλικού, μέντας ή αλόης, τα οποία προσδίδουν ιδιαίτερα δροσιστική και ευχάριστη γεύση στο νερό.
Επιπλέον μπορούμε να προσθέσουμε στο νερό ή στη σόδα μας λίγο λεμόνι ή λάιμ για μια διαφορετική γεύση.
Τέλος θα μπορούσαμε να φτιάξουμε παγάκια από χυμό εσπεριδοειδών ή του αγαπημένου μας φρούτου και να τα χρησιμοποιούμε κάθε φορά που θέλουμε να πιούμε νερό. Σίγουρα σου δημιουργείτε η εντύπωση ότι καταναλώνεις κάτι διαφορετικό από νερό ενώ στην ουσία έχεις όλα τα οφέλει  που σου δίνει το νερό.
Κάτι ακόμα που θα πρέπει να γνωρίζεται σχετικά με την κατανάλωση υγρών κατά τους θερινούς μήνες είναι ότι, τα παγωμένα ποτά δεν απορροφούνται με μεγάλη ταχύτητα από τον πεπτικό σωλήνα, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην ενυδατώνουν κατά το μέγιστο τον οργανισμό, με άλλα λόγια, δεν ξεδιψούν τον οργανισμό περισσότερο. Είναι πιθανόν, μάλιστα, να έχουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα, δηλαδή να τον αφυδατώσουν. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι καταναλώνουμε υγρά δροσερά και όχι παγωμένα ή πολύ κρύα.  


Η Emelia


Η Emelia είναι πάντα δίπλα σας σε όλες σας τις επιλογές, με το εξαιρετικής ποιότητας νερό και τους τελευταίας τεχνολογίας θερμοψύκτες της, ώστε να σας παρέχει πάντα και παντού το σημαντικότερο αγαθό για την υγεία το ΝΕΡΟ. 
Η Ομάδα της EMELIA σας στέλνει τις πιο δροσερές ευχές της για όμορφο και ξένοιαστο  Καλοκαίρι γεμάτο υγεία και χαμόγελα.

 

 

 

 

 


      

Read 70 times
Rate it
(1 Vote)