Η δίψα δεν είναι ο καλύτερος δείκτης ότι θα πρέπει να πίνετε νερό. "Αν διψάσετε, είστε ήδη αφυδατωμένοι." 

Κατά τους Καλοκαιρινούς μήνες όλοι ασχολούμαστε περισσότερο με την άσκηση, την ευεξία και με σωματικές δραστηριότητες που θα μας προσφέρουν καλή ψυχική διάθεση. Ενώ όλα αυτά είναι εξίσου σημαντικά για να τονώσουν τη διάθεσή μας και να μας ισχυροποιήσουν σωματικά και ψυχικά, υπάρχει ένας ζωτικής σημασίας παράγοντας που είναι σημαντικό να έχετε καλύψει πρώτο: την ενυδάτωση.
Χωρίς σωστή ενυδάτωση, δεν έχει σημασία πόσο πολύ θα ασκηθείτε ή πόσο θετικά μπορεί να θέλετε να αισθανθείτε, το σώμα σας δεν θα είναι σε θέση να επιτύχει τα υγιή, ισχυρά αποτελέσματα στα οποία στοχεύετε. Αυτό συμβαίνει επειδή ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελείται από 75% υγρά και απαιτεί συνεχή ενυδάτωση και νερό. Ως εκ τούτου, ακόμη και η παραμικρή ποσότητα αφυδάτωσης, μπορεί να προκαλέσει σε ένα άτομο να αισθάνεται τεμπέλης, υποτονικός, χωρίς κίνητρα και κουρασμένος.

Tο να παραμείνουμε ενυδατωμένοι, είναι ακόμα πιο σημαντικό και δύσκολο κατά τη διάρκεια των Καλοκαιρινών μηνών. Ειδικά όταν συνδυάζετε τη θερμότητα από τον ήλιο με τη διασκέδαση και τις Καλοκαιρινές δραστηριότητες, όπως πεζοπορία, κολύμπι, περπάτημα και κηπουρική, μπορεί να σας οδηγήσουν σε επικίνδυνα προβλήματα που σχετίζονται με την ακραία απώλεια σωματικών υγρών.
Κάθε κύτταρο στο σώμα μας και κάθε σωματική διαδικασία απαιτεί νερό για να λειτουργήσει σωστά. Χρειαζόμαστε νερό για να μετατρέψουμε το φαγητό που τρώμε στο καύσιμο που μας κρατά ζωντανούς. Έχουμε 70 τοις εκατό νερό στο σώμα μας και το Καλοκαίρι χρειαζόμαστε πολύ περισσότερο. Το νερό είναι ο καλύτερος τρόπος για την αντιμετώπιση της αφυδάτωσης.
 

Γιατί είναι το νερό σημαντικό για την υγεία μας;

Κάθε κύτταρο στο σώμα μας απαιτεί συνεχώς νερό για να λειτουργήσει σωστά. Μόλις 10 λεπτά έξω στον καυτό Καλοκαιρινό ήλιο μπορεί να σας οδηγήσουν σε εφίδρωση, ξηρό στόμα και έντονο αίσθημα δίψας, τα οποία είναι όλα σημάδια ότι το σώμα σας είναι ήδη αφυδατωμένο. Επίσης, το να μείνετε ενυδατωμένοι παίζει ζωτικό ρόλο στη γνωστική σας απόδοση και τη γενική ευημερία, αλλά μπορεί να είναι και χρήσιμος παράγοντας για τη διατήρηση και την απώλεια βάρους. Αυτό συμβαίνει επειδή το νερό βοηθά στην αποβολή των τοξινών από το σώμα σας, το οποίο, με τη σειρά του, αυξάνει το μεταβολισμό σας και να σας κάνει να αισθάνεστε πλήρης.

Η ημερήσια πρόσληψη νερού πρέπει να είναι ισορροπημένη με τις απώλειες, για τη διατήρηση του συνολικού νερού του σώματος. Η απώλεια νερού μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία και την υγεία σας. Μόλις αρχίσετε να αισθάνεστε διψασμένοι, πιθανώς έχετε χάσει περίπου το 1 τοις εκατό του νερού στο σώμα σας και είστε πλέον αφυδατωμένοι. Με μια απώλεια νερού της τάξης του 2 τοις εκατό, θα μπορούσατε να αντιμετωπίσετε σοβαρά προβλήματα κόπωσης και καρδιαγγειακά προβλήματα. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η ατομική απώλεια υγρών διαφέρει ανάλογα με το ποσοστό ιδρώτα, τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος, τα ρούχα σας, την υγρασία και άλλους παράγοντες.

Το νερό διαδραματίζει ζωτικό ρόλο για την ψυχική υγεία, την δημιουργικότητα και την πνευματική παραγωγικότητα. Το νερό κάνει τον εγκέφαλο πιο αποτελεσματικό, δημιουργικό και παραγωγικό και στη συνέχεια σκεφτόμαστε και λειτουργούμε καλύτερα. 

Το νερό ρυθμίζει την αποφυγή της δυσκοιλιότητας, της οξύτητας, της πέτρας στα νεφρά και τις κράμπες στο στομάχι, και είναι καλό για το πεπτικό σύστημα.
Με το πόσιμο νερό η καρδιά μας γίνεται ισχυρή και υγιής και προστατεύεται από καρδιακές προσβολές. Ένα άλλο όφελος του νερού είναι ότι κρατά το δέρμα ενυδατωμένο καθιστώντας το ακτινοβόλο και λαμπερό. Καταπολεμά επίσης την ακμή και τα σημάδια γήρανσης.

Το νερό λειτουργεί σαν ένα ενεργειακό ποτό όταν είστε κουρασμένοι. Είναι καλύτερο για τους μυς και τις αρθρώσεις και λειτουργεί σαν θεραπεία ενάντια στις κράμπες και τα διαστρέμματα.
Το νερό προλαβαίνει διάφορες ασθένειες όπως ορμονικά προβλήματα, αρτηριακή πίεση, καθώς και προβλήματα που σχετίζονται με τα νεφρά.

Τα θρεπτικά συστατικά δεν έρχονται μόνο με τη μορφή των τροφίμων: το νερό είναι το πιο σημαντικό και συχνά το πιο ξεχασμένο θρεπτικό συστατικό. Μπορείτε να αντέξετε για κάποιο χρονικό διάστημα χωρίς τροφή, αλλά μόνο λίγες ημέρες χωρίς νερό. Λόγω της αυξημένης μυϊκής μάζας των ανδρών και των οργανισμών των αθλητών, εκείνοι περιέχουν περισσότερο νερό από οργανισμούς με αναλογικά λιγότερους μύες και υψηλότερα λιπαρά, όπως μη-αθλητικές γυναίκες, άνθρωποι που είναι υπέρβαροι και άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας.

Τέλος, το νερό είναι:
- Ο διαλύτης για σημαντικές βιοχημικές αντιδράσεις, την παροχή θρεπτικών ουσιών και την αποβολή των τοξινών.
- Απαραίτητο για τη διατήρηση της κυκλοφορίας του αίματος σε όλο το σώμα μας.
- Ο συντηρητής της θερμοκρασίας του σώματος. Το νερό μεταφέρει τη θερμότητα μακριά από τα εσωτερικά όργανά σας πριν συμβούν σοβαρές ζημιές, η οποίες μπορεί να σας οδηγήσουν σε θερμοπληξία. Η θερμότητα ταξιδεύει μέσω του αίματος στο δέρμα σας, προκαλώντας σας ιδρώτα. Καθώς εξατμίζεται ο ιδρώτας, αυτό σας επιτρέπει να δροσιστείτε και να διατηρήσετε μια ασφαλή θερμοκρασία σώματος. 

Τα συμπτώματα της αφυδάτωσης

Η αφυδάτωση είναι μια σοβαρή κατάσταση που μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα που κυμαίνονται από πρησμένα πόδια ή πονοκέφαλο σε ασθένειες απειλητικές για τη ζωή, όπως η θερμοπληξία.
Η αφυδάτωση μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή του έτους σε οποιαδήποτε καιρική συνθήκη. Η ζέστη του Καλοκαιριού φαίνεται να φέρνει περισσότερες περιπτώσεις αφυδάτωσης, λόγω μεγαλύτερων απωλειών των υγρών του σώματος μέσω του ιδρώτα. Έχετε το νου σας στα ακόλουθα συμπτώματα για να βοηθήσετε στην πρόληψη της αφυδάτωσης:
Ξηρό στόμα
Πονοκέφαλος
Ναυτία
Εμετός
Κούραση, Υπνηλία ή Κόπωση
Δυσκοιλιότητα
Ζαλάδα ή αίσθημα λιποθυμίας
Πυρετός
Παραλήρημα
Λίγα ή καθόλου ούρα, ή ούρα που είναι πιο σκούρα από το συνηθισμένο
Υπερβολική δίψα
Σύγχυση
Δεν βγάζουμε δάκρυα όταν κλαίμε

 Πώς μπορώ να αποφύγω την αφυδάτωση;

 

Αν ασκείστε συχνά ή περνάτε πολύ χρόνο στον ήλιο, το να αφυδατωθείτε είναι θέμα ωρών. Αν αρχίσετε να έχετε ξηρό στόμα, αίσθημα κόπωσης, ζάλη ή πονοκέφαλο, τότε ίσως να είστε στα πρώτα στάδια της αφυδάτωσης. Αν συμβεί αυτό, ο εγκέφαλός σας θα σας στέλνει σήματα δίψας, ώστε να τα λάβετε σοβαρά υπόψη και να πίνετε μικρές και συχνές γουλιές νερό. Εάν γνωρίζετε ότι θα περάσετε χρόνο σε εξωτερικούς χώρους με ζέστη ή προπονήστε σκληρά, μην περιμένετε μέχρι να είστε διψασμένοι: πιείτε νερό πριν από την έξοδό σας. 

Καθώς το Ελληνικό Καλοκαίρι οι θερμοκρασίες πιάνουν κόκκινο, ακολουθήστε τις κάτωθι σημαντικές συμβουλές:

- Πίνετε αρκετό νερό για να αποτρέψετε τη δίψα.
- Παρακολουθήστε την απώλεια υγρών με τον έλεγχο στο χρώμα των ούρων σας. Θα πρέπει να είναι ανοιχτό κίτρινο και όχι σκούρο κίτρινο, πολύ δύσοσμο ή θολό.
- Για μικρής διάρκειας (λιγότερο από 60 λεπτά), χαμηλής έως μέτριας έντασης δραστηριότητα, το νερό είναι η καλύτερη επιλογή για να πίνετε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση.
- Αποφύγετε το αλκοόλ την ημέρα πριν ή την ημέρα της άσκησης.
- Συμπεριλάβετε όλα τα υγρά, συμπεριλαμβανομένου του τσαγιού, χυμούς, γάλα και σούπες (εκτός από αλκοόλ).
- Τρώτε τουλάχιστον πέντε φλιτζάνια φρούτων και λαχανικών την ημέρα για βέλτιστη υγεία, καθώς όλα περιέχουν διάφορα επίπεδα νερού και το θρεπτικό συστατικό κάλιο.
- Μετά από εντατική άσκηση, θα πρέπει να έχετε πρωτεΐνη για να χτίσετε το μυ, υδατάνθρακες για να ανεφοδιαστούν με καύσιμα οι μύες, ηλεκτρολύτες για να τροφοδοτηθούν όσα χάνονται με τον ιδρώτα, και υγρά για να βοηθήσουν στην ενυδάτωση του σώματος. Μπορείτε επίσης να αντικαταστήσετε τις απώλειες υγρών και νατρίου με υγρά τρόφιμα που περιέχουν αλάτι και κάλιο, όπως σούπα λαχανικών.
- Κατά τη διάρκεια βαριάς άσκησης, ζυγιστείτε αμέσως πριν και μετά την άσκηση. Αν δείτε μια άμεση απώλεια βάρους, έχετε χάσει πολύτιμο νερό. Πίνετε 3 φλιτζάνια υγρών για κάθε κιλό που χάθηκε και χρησιμοποιήστε το ποσό αυτό για να καθορίσετε την ποσότητα του νερού που θα πρέπει να πίνετε πριν και κατά τη διάρκεια της επόμενης συνεδρίας της άσκησης, ώστε να αποτρέψετε την απώλεια νερού στο μέλλον.

Πόσο νερό χρειαζόμαστε τελικά;

Πόσο νερό χρειαζόμαστε και πώς ξέρουμε αν πίνουμε αρκετό; Να βασιζόμαστε στη δίψα μας ή να στοχεύουμε σε 8 ποτήρια την ημέρα, σαν κανόνα για να μας κρατήσουν καλά ενυδατωμένους;
Στις περισσότερες περιπτώσεις, επικαλούμενοι την δίψα σας είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ξεκινήσετε. Ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι, ανάλογα με τις περιστάσεις, το νερό και τα επίπεδα υγρών μπορεί να διαφέρουν. Ακολουθούν μερικά γρήγορα σημεία να θυμάστε:

•    Οι ανάγκες σας σε νερό αυξάνονται όταν ασκείστε. Βεβαιωθείτε ότι πίνετε τουλάχιστον 500ml νερό για κάθε ώρα άσκησης.
•    Αν ασκείστε έξω στη ζέστη ή σε υγρές συνθήκες, θα χρειαστείτε κατά πάσα πιθανότητα πολύ περισσότερα από 500ml νερού ανά ώρα. Αν ιδρώνετε πολύ κατά τη διάρκεια της άσκησης, το νερό είναι πολύ σημαντικό για την αναπλήρωση αυτών των χαμένων υγρών.
•    Ναι, είναι αλήθεια ότι το σώμα μας χρειάζεται περίπου 2 λίτρα υγρών την ημέρα, αλλά αυτό μπορεί να μην προέρχεται μόνο από το νερό. Υπάρχουν πολλά άλλα τρόφιμα που συμβάλλουν στις καθημερινές ανάγκες μας σε υγρά. Καρπούζι, ντομάτα, σέλινο, αγγούρι και μπρόκολο είναι πάνω από 90 τοις εκατό νερό. Τα πορτοκάλια, τα μήλα, τα σταφύλια και οι πατάτες είναι πάνω από 80 τοις εκατό νερό. Να θυμάστε όμως ότι το νερό δεν περιέχει θερμίδες και καλό θα είναι να προσπαθήσετε να χρησιμοποιήσετε το νερό ως κύρια πηγή υγρών σας, ώστε να μείνετε καλά ενυδατωμένοι.

Πώς θα παραμείνω ενυδατωμένος όλο το Καλοκαίρι?


 
Τώρα που ξέρετε όλα τα θετικά οφέλη για να παραμένετε ενυδατωμένοι το Καλοκαίρι, πώς μπορείτε να εξασφαλίσετε ότι το σώμα σας θα παραμένει γερό και υγιές μέσα στις ζεστές επόμενες εβδομάδες; Τι μπορείτε να κάνετε για να εξασφαλίσετε ότι το σώμα σας παίρνει τη σωστή ποσότητα του νερού που χρειάζεται για να λειτουργήσει σωστά;

Πίνετε περισσότερο νερό και υγιή, χωρίς ζάχαρη ποτά και παρακολουθήστε τη διαφορά. Με την εγκατάσταση ενός θερμοψύκτη νερού της Emelia στο χώρο σας, μπορείτε να προλάβετε όλες τις συνέπειες της αφυδάτωσης. Οι ψύκτες εμφιαλωμένου νερού της Emelia προσφέρουν δροσερό, φρέσκο και υγιεινό νερό και σε συνδυασμό με τη δωρεάν παράδοση και την ευκολία της εγκατάστασης που σας παρέχει η εταιρεία μας, δεν υπάρχει κανένας λόγος να καθυστερείτε την εγκατάσταση ενός θερμοψύκτη νερού, σήμερα κιόλας!

Χρησιμοποιείστε όλο το Καλοκαίρι τους ψύκτες εμφιαλωμένου νερού της Emelia, ώστε να έχετε ανώτερη ποιότητα πόσιμου νερού ανά πάσα στιγμή, καθώς σας προσφέρουν απεριόριστη παροχή ασφαλέστερου, καθαρότερου νερού υπέροχης γεύσης, όποτε εσείς το θελήσετε. Ωστόσο, βεβαιωθείτε ότι αποφεύγετε την κατανάλωση αλκοόλ, καφεΐνης και ποτών γεμάτων ζάχαρη, καθώς αυτά μπορεί να λειτουργήσουν ως διουρητικά και στην πραγματικότητα μπορεί να σας κάνουν να χάσετε περισσότερα υγρά από όσα καταναλώνετε.

Μη διστάσετε να μας καλέσετε για οποιαδήποτε απορία σας στο:  210 - 55 81 245. Θα χαρούμε να σας εξυπηρετήσουμε!

 

Read 443 times Last modified on Πέμπτη, 16 Ιουνίου 2016 12:04
Rate it
(1 Vote)