Το νερό ενώ αποτελεί απαραίτητο θρεπτικό συστατικό για την υγειά του ανθρώπου, η εύκολη πρόσβαση σε αυτό μας κάνει να το θεωρούμε δεδομένο με αποτέλεσμα να μην αντιλαμβανόμαστε τη σημασία της σωστής ενυδάτωσης. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το νερό καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση ως πηγή οξυγόνου το οποίο είναι απαραίτητο για τη ζωή, δεδομένου ότι το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από κατά 2/3 από νερό. Ένα άτομο μπορεί να επιβιώσει για δύο μήνες χωρίς φαγητό, αλλά μόνο λίγες μέρες χωρίς νερό.

Το νερό ενώ αποτελεί απαραίτητο θρεπτικό συστατικό για την υγειά του ανθρώπου, η εύκολη πρόσβαση σε αυτό μας κάνει να το θεωρούμε δεδομένο με αποτέλεσμα να μην αντιλαμβανόμαστε τη σημασία της σωστής ενυδάτωσης. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το νερό καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση ως πηγή οξυγόνου το οποίο είναι απαραίτητο για τη ζωή, δεδομένου ότι το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από κατά 2/3 από νερό. Ένα άτομο μπορεί να επιβιώσει για δύο μήνες χωρίς φαγητό, αλλά μόνο λίγες μέρες χωρίς νερό.

Το νερό είναι το πιο άφθονο συστατικό στο ανθρώπινο σώμα και παίζει σημαντικό ρόλο σε όλες τις φάσεις ανάπτυξης του ανθρώπου. Κάθε σύστημα στο σώμα σας εξαρτάται από το νερό για να λειτουργήσει.

Το νερό είναι απαραίτητο για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματός, διατηρώντας το δροσερό μέσω του ιδρώτα.Το νερό καθαρίζει τον οργανισμό από τις τοξίνες και τις περιττές ουσίες , είναι σημαντικό συστατικό του αίματος αφού μεταφέρει τα θρεπτικά συστατικά και το οξυγόνο από και προς όλα τα κύτταρα. Επίσης παρέχει ένα υγρό περιβάλλον για όλους τους ιστούς του σώματος και αποτελεί το κύριο συστατικό του σάλιου και των βλεννογόνων που λιπαίνει τις μεμβράνες που ενεργοποιούν το πεπτικό μας σύστημα αρχίζοντας από το στόμα. Οι βλεννώδεις μεμβράνες στη μύτη και τα μάτια λειτουργούν καλύτερα όταν είναι καλά ενυδατωμένα. Παρέχει προστασία στις αρθρώσεις, τους ιστούς και όργανα όπως ο εγκέφαλος από κακώσεις. Επιπλέον το νερό βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους. Είναι δύσκολο να γίνει διάκριση μεταξύ της πείνας και της δίψας. Αν αισθάνεστε πεινασμένοι, πιείτε λίγο νερό πρώτα και στη συνέχεια επανεκτιμήστε  την κατάσταση της πείνας σας.

Το νερό είναι σημαντικό για τις καθημερινές  σωματικές λειτουργίες, για το λόγο αυτό θα πρέπει να τροφοδοτούμε το σώμα συνεχώς.Κάθε μέρα, το σώμα σας χάνει 2-3 λίτρα νερό μέσω του ιδρώτα, της ούρησης, των απεκκρισεων και της αναπνοής. Το σώμα χάνει ακόμη περισσότερο νερό αν ασκείστε, αν ζητε σε ζεστά ή ξηρά κλίματα, εάν καταναλώνετε  δίαιτες υψηλές σε φυτικές ίνες και εάν καταναλώνετε καφεΐνη ή αλκοόλ. Συνιστάται να πίνετε 8-10 ποτήρια υγρών την ημέρα, προσθέτοντας περισσότερο νερό εάν ανήκετε στις παραπάνω κατηγορίες.

Σημάδια ασθενειών, όπως πυρετός, εμετός ή διάρροια, προκαλούν στο σώμα απώλεια επιπλέον υγρών. Σε αυτές τις περιπτώσεις, θα πρέπει να πίνετε περισσότερα υγρά. Λοιμώξεις της ουροδόχου κύστης και πέτρες του ουροποιητικού συστήματος, επίσης, απαιτούν αυξημένη πρόσληψη νερού. Από την άλλη πλευρά, συνθήκες όπως η καρδιακή ανεπάρκεια και ασθένειες που σχετίζονται με τα νεφρά, το ήπαρ και τα επινεφρίδια μπορεί να επηρεάσει την έκκριση του νερού και μπορεί να απαιτούν περιορισμένη πρόσληψη υγρών.

Η κατανάλωση καφεϊνούχων ποτών μπορεί να είναι μια ανησυχία, διότι η καφεΐνη δρα ως διουρητικό και μπορεί να προκαλέσει αυξημένη ούρηση. Η καφεΐνη βρίσκεται στον καφέ, το τσάι, και σε πολλά αναψυκτικά. Προσπαθήστε να πίνετε με μέτρο ποτά που περιέχουν καφεΐνη και να καταναλώνετε  περισσότερο νερό.

Για να αυξήσετε τη κατανάλωση του νερού που πρέπει να προσλαμβάνετε ημερησίως, δοκιμάστε:

Νερό με προσθήκη λεμονιού ή λάιμ, πρόκειται για ένα ποτό χωρίς θερμίδες, αρωματισμένο νερό. Επίσης τρώτε τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, όπως: αγγούρι, καρπούζι, μαρούλι, σέλινο, σταφύλια, πορτοκάλια, ντομάτες. Πιείτε γάλα χωρίς λιπαρά. Αναμίξτε πάγο και φρούτα σε ένα μπλέντερ για να δημιουργήσει ένα smoothie. Δοκιμάστε τσάι ή καφέ χωρίς καφεΐνη. Η σόδα και οι χυμοί  θα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο καθώς περιέχουν ζάχαρη και αυξημένες θερμίδες σε σύγκριση με το νερό.

Λαμβάνοντας λοιπόν όλα τα παραπάνω, η Emelia σας συμβουλεύει να:

μην περιμένετε να πιείτε νερό έως ότου αισθάνεστε διψασμένοι
διότι αυτό μπορεί να σημαίνει ότι είστε ήδη ελαφρώς αφυδατωμένοι

Read 1432 times Last modified on Κυριακή, 03 Μαϊος 2015 09:43
Rate it
(0 votes)